

Parimad valmistoidud ja gurmeemaitsed tulevad lähedalt
Märtsikuu tõi Prismasse kampaania „Parim toit tuleb lähedalt“. Samanimelise artiklisarja viimases loos tutvustame Lunden Foodi, NAMM Roosiku Chocolate’i ja Gurmeeklubi, kelle jõupingutuste tulemusel jõuavad meieni suureärased maitsed, mille nautimiseks ei pea me ise väga palju vaeva nägema.
Chef Lundén – käsitööna valmivad võileivad ja kausitoidud
Chef Lundéni bränd kuulub Lunden Food OÜ-le, mis on osa Soome pereettevõttest OY Lunden AB ning tegutseb Eestis alates 2006. aastast. Ettevõtte eesmärk on pakkuda tarbijatele käsitööna valmistatud kvaliteetset valmistoitu, mis eristub tavapärasest maitsete mitmekesisuse ja puhta koostise poolest.

Lunden Foodi inspireerib pingutama ka see, et valmistoidu kuvand on üldiselt kehvapoolne, mistõttu on toidutootjal võimalik päris palju ära teha, pakkudes näiteks säilitus- ja lisaainetevabade koostistega tooteid, nagu on Chef Lundéni pasteedid.
Chef Lundéni populaarseimad tooted on kausitoidud, trendikad võileivad ja säilitusainetevabad pasteedid. Eriliseks teeb need just see, et koostises kasutatakse puurivabade kanade mune ning võimalikult palju lisaaineteta toorainet. Lisaks on Chef Lundéni tervisekausid ainulaadsed, sest need sündisid koostöös TFTAK-i toiduteadlastega, pakkudes tõendatud terviseargumentidega ja tasakaalustatud valmistoitu.
„Meie südameasjaks on pakkuda võimalikult puhta koostisega tooteid ja olla innovaator valmistoidu turul. Tervisliku toidu trend on muudkui kasvav ja tarbijaid, kes hoolivad endast ja küsivad tervislikku, tasakaalustatud toitu – neid on aina enam. Arvame, et nii tootjad kui ka jaeketid võiksid olla huvitatud selliste toodete pakkumisest tarbijale,“ sõnab Vambola Moores.
Koostöö Prismaga algas Lunden Foodil juba 2009. aastal - siis küll erinevate lahtise leti salatite ja juba ka võileibadega, mis sel ajal ei olnud veel Chef Lundéni brändi all. Seega võib öelda, et koostöö on kestnud juba 16 aastat ja areng on olnud väga põnev. Viimased viis aastat on Prisma lettidel müügil Chef Lundéni brändi all olevad tooted, sealhulgas uued maitsed – krõbedad juustuciabattad pitsamaitsetega ning koduse koostisega pasteedid.
Lunden Foodi põhiväärtused on paindlikkus, loovus ja usaldusväärsus ning oma tegevuses ja klientidega koostöös nendest ka lähtutakse. „Ühe näitena võin tuua ühe meie kliendi värskete pitsade turuletoomise, mille esialgne prognoos oli 50 000 tk kuus. Tegelikkuses kujunes juba esimese päeva müügiks 18 000 tk. Suutsime need tellimused täita - leiame alati lahenduse,“ lisab Moores.
NAMM Roosiku Chocolate – mahe ja taimne käsitööšokolaad
NAMM Roosiku Chocolate sündis 2015. aastal, kui kuue lapse isast šokolaadimeister Aivo Alev otsustas hakata tootma šokolaadi nullist, jättes kõrvale senise tooraine - Belgia šokolaadi. Tulemuseks on Eestis käsitsi valmistatud 100% mahedad ja taimsed šokolaadid, milles ei kasutata valget suhkrut, vaid kookosõiesuhkrut või rafineerimata roosuhkrut.

Kõige populaarsemad tooted on külmkuivatatud marjadega šokolaadid. Külmkuivatatud marjad sisaldavad rohkem kehale kasulikke antioksüdante, vitamiine ja mineraalaineid.
Eelmise aasta teises pooles vahetus tootjal välja kogu šokolaaditahvlite sortiment ning toimus brändi muutus. „Varasemalt turustasime šokolaade Roosiku nimega, uue brändi nimi on NAMM Chocolate,“ selgitab Reet Kasekamp. Prismaga koostöö algas 2021. aastal ning tulevikus plaanib ettevõte turule tuua mahedad käsitöökompvekid.
Enda uut sortimenti katsetati kõige esimesena veganmessil ning positiivselt üllatavaid emotsioone oli nii eestlaste kui ka soomlaste seas. „Kõige ehedamalt jäi meelde üks naisterahvas, kes maitses meie piimašokolaadilaadset heledat šokolaadi ning puhkes rõõmust peaaegu et nutma. Kui ta end veidi kogunud oli küsis, mis šokolaadi ta just proovis ja imestus oli suur, kui said teada, et šokolaadi nimi on Puhas Rõõm,“ meenutab Reet Kasekamp.
Gurmeeklubi – restoranimaailmast poelettidele
Gurmeeklubi lugu sai alguse pealinna legendaarsest Vertigo restoranist, mida külastasid ka maailmakuulsad muusikud ning riigipead, nagu Hollandi kuninganna Margriet ja USA president George Bush. Kui Vertigo 2011. aastal suleti, otsustati restorani menukaimad road viia kaubandusvõrku.

Oma tootearenduses kogub Gurmeeklubi palju inspiratsiooni maailmatrendidest ning korraldavad tarbijauuringuid, mille põhjal teevad otsuseid ja valikuid. Ettevõtte eesmärk on kasutada võimalikult puhast ja kvaliteetset toorainet ning võimalusel alati kodumaist. „Kasutame kodumaist kohupiima, hapukoort, piima, ürte. Hooajaliselt teeme koostööd rohefarmide ja marjakasvatajatega,“ sõnab Gurmeeklubi tootmis- ja arendusjuht Kaire Kase.
Gurmeeklubi oli esimene Eesti ettevõte, kes tõi turule hummused, millest tänaseni kõige populaarsem on päikesekuivatatud tomati hummus. Samuti valmistavad nad eestlaste seas palavalt armastatud Caesari kastet. Lisaks valmivad Gurmeeklubi tootmises käsitööna erinevad kondiitritooted, tuntumad nendest Brita kook ja Baileyse šokolaadikook.
Prismaga on Gurmeeklubi koostööd teinud juba 13 aastat, pakkudes tarbijatele kvaliteetseid ja käsitööna valmivaid gurmeetooteid. Uute maitsete arendamisel lähtutakse maailmatrendide ja tarbijauuringute tulemustest. Lisaks on Gurmeeklubil lähiajal turule tulemas uus tootesari koostöös TFTAK-i teadlastega.
Parim toit tuleb lähedalt
Prisma kampaania "Parim toit tuleb lähedalt" toob esile Eesti tootjad, kes loovad midagi enamat kui lihtsalt valmistoitu – nad arendavad pidevalt uusi maitseid, väärtustavad puhast toorainet ning valmistavad käsitööna kvaliteetseid tooteid.
Chef Lundéni käsitöövõileivad ja tervisekausid, NAMM Roosiku Chocolate’i mahedad ja taimsed šokolaadid ning Gurmeeklubi restoranitasemel gurmeetoidud on suurepärased näited Eesti toidutootjate pühendumusest. Märtsis tasub kindlasti avastada Prismas uusi ja põnevaid maitseid ning toetada kohalikke tootjaid. Toredate piltide ja sõnumitega plakatid juhatavad sind kohalike väiketootjate maitsete maailma.