
Lihavõtted tõstavad Prismas märkimisväärselt kohupiima müüki
Lihavõttenädal toob kaasa olulised muutused Prisma klientide ostukäitumises. Varasemad aastad on näidanud, et kohupiimade müük võrreldes tavanädalaga lausa kahekordistub, samuti kasvab valgete kanamunade (54%) ja vutimunade (49%) müük.
„Valgete munade osakaalu kasv on ootuspärane, sest neid kasutatakse rohkem just lihavõttemaalinguteks. Vutimunade müügikasvu taga on ilmselt soov oma pühadelaud mitmekesisemaks ja efektsemaks muuta,“ selgitab Prisma Peremarketi sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru.
Kohupiimatooteid ostetakse kaks korda rohkem
Lihavõtted on ka traditsiooniliselt piimatoodete kõrghooaeg. Kohupiimatoodete müük kasvas eelmisel aastal lihavõttenädalal koguni 104% võrreldes tavaperioodiga. Kõige enam kasvasid maitsestatud kohupiimade (146%) ja maitsestamata kohupiimade (109%) müügid.
„Sarnast trendi prognoosime ka tänavu. Lisaks on suurenenud huvi ricotta kohupiimade, kohupiimapastade ja kohupiimast vahepalade vastu,“ lisab Niitaru.
Tulp edestab teisi kevadlilli suurelt
Kevadlilled on lihavõtteaegses ostukorvis küll pigem dekoratiivsed sisustuselemendid kui massiline kingiartikkel, ent klientide eelistused tulevad selgelt välja.
„Prisma vaieldamatult populaarseim kevadlill on tulp, kuid aprillis, lihavõtete ajal, eelistavad kliendid osta potinartsissi ja -hüatsinti, mille abil kodus pühademeeleolu luua. Eriti populaarne on nartsiss, mis sobib hiljem hästi ka aeda istutamiseks,“ märkis Niitaru. Selle aasta märtsis ja aprillis on võrreldes eelmise aastaga kasvanud ka kunstlillede (40%) ning kevadiste laualinade müük (55%), mis näitab, et inimesed soovivad järjest enam oma kodu pühadeks kaunistada.
Lihavõttemaiused tulevad poodi juba veebruaris
Šokolaadimunad, -jänkud ja -tibud jõuavad poelettidele juba veebruari keskpaigast ning kokku on Prisma sortimendis üle 60 erineva lihavõttemaiustuse. Aktiivseim ostupäev on traditsiooniliselt neljapäev enne suurt reedet. Kõige populaarsemad on šokolaadist üllatusmunad, näiteks Kinderi, Paw Patroli või Muumide omad. Lihavõttenädalal kasvab maiustuste müük võrreldes tavanädalaga keskmiselt 18%.
Traditsiooniline Soome lihavõtteroog mämmi on ka eestlaste seas üha populaarsem. 2024. aastal kasvas selle müük Prismas 22% võrra ning huvi on jätkuvalt tõusuteel.
Soojad ilmad soosivad grillide ja rataste müüki
„Ilusad ilmad on tekitanud inimestes soovi rohkem aega õues veeta, seetõttu oleme juba märtsist saati täheldanud grillide ja jalgrataste müügi aktiveerumist, mis saavutab oma tipu maikuus,“ märgib Kaimo Niitaru. Kuna ilusate ilmadega on sattunud ühele ajale Prisma Konto kliendi päevad, siis on kasvanud ka aiatoodete, tolmuimejate ja muude koristustarvikute müük.